Etiologia anafilaxiei alergice IgE mediata de medicamente si agenti terapeutici

Etiologia anafilaxiei alergice IgE mediata de medicamente si agenti terapeutici

Medicamente haptene cu greutate moleculara mica

  • beta-lactamine (peniciline, cefalosporine, carbapenemi),
  • tetracicline, sulfonamide
  • miorelaxante periferice depolarizante derivate de colina: suxametonium, miorelaxante periferice (blocante neuromusculare)  nondepolarizante derivati de amoniu cuaternar: pancuronium, vecuronium, atracurium (pot produce anafilaxie si prin activare mastocitara nonimunologica)
  • protamina (poate produce anafilaxie si prin activare mastocitara / complement)

Agenti terapeutici proteici cu greutate moleculara mare

  • hormoni: insulina, ACTH;
  • enzime; streptokinaza, chimopapaina, asparaginaza
  • extracte alergenice din vaccinuri (si cele pentru testare cutanata)
  • antiser policl. imunosup.: globulina antilimfocitara de cal/antitimocitara de iepure antiser heterolog antitoxine: antitoxina de cal – antivenin, botulinica, difterica etc

← Etiologia anafilaxiei alergice IgE mediata alimentar Anafilaxia indusa de efort →

Despre: alergie, anafilaxie

Lasă un comentariu